RETURER

VILL DU RETURNERA EN ELLER FLERA VAROR? 
- GÖR PÅ FÖLJANDE SÄTT:
 
 
1. ANVÄND DIN RETURETIKETT
Ladda ner den medföljande etiketten för gratis retur. Om du saknar din returetikett, kan du ladda ner en ny här. Fyll i och bifoga också den medföljande returetiketten. 

 
2. FÖRBERED DITT PAKET
Packa varan/varorna försiktigt och bifoga hela returetiketten. Placera den utskrivna etiketten på paketet. Se till att den är väl synlig och att adressen och streckkoden inte täcks. 
 
OBS! Om du har flera returer, måste de skickas separat eftersom returerna inte kan kombineras.
 
 
3. RETURNERA DITT PAKET
Lämna in paketet på närmaste postkontor och skicka det till adressen som står på den utskrivna etiketten. Du behöver inte betala något porto för detta paket. Kom ihåg att skaffa och behålla ett försändelsekvitto. Vi kan dessvärre inte återbetala eller byta någon vara utan ett försändelsekvitto.
 
Observera: När de väl har mottagits bör de endast hanteras på ett sådant sätt att deras kännetecken, egenskaper och funktioner kan upprätthållas. Bland annat innebär det att klädernas hängare inte ska tas bort.
 

 

4. Återbetalning

Efter vi har tagit emot din retur i vårt lager kan det ta 3–5 vardagar innan återbetalning är slutförd. Observera att det kan ta upp till 14 dagar från det att vi får ditt paket tills återbetalningen syns på ditt bankkonto.
Beloppet kommer alltid att återbetalas med samma betalningssätt som användes vid betalningen av köpet. Du kommer att få ett e-postmeddelande så snart din retur har behandlats. Hur lång tid det tar för ditt konto att krediteras beror på den bank du använder och betalningsmetoden som du använde vid betalningstillfället.
 
 
BYTESTJÄNST
Observera att vi inte godtar sändningar mot postförskott. Tyvärr har vi ingen bytestjänst att erbjuda – istället kommer din beställning att återbetalas, och du kan göra en ny beställning på hummelsport.se
 
Varor som köpts på rea eller med en rabattkod kan endast återbeställas med samma nedsatta pris om erbjudandet fortfarande gäller.
 
 
KLAGOMÅL
Våra produkter har en två års garantitid. Om du gjort ditt köp på newlinesport.se kan du få en återbetalning om klagomålet är befogat. Klagomål kan framföras genom att skicka ett e-post till kundservice. Ytterligare anvisningar kommer att mottas beroende på situationen i fråga.
 
Om du har utfört ditt köp via någon av våra återförsäljare, vänligen kontakta dem. Återförsäljaren kommer sedan att behandla klagomålet i enlighet med deras klagomålspolicy. Vi kan heller inte behandla klagomål gällande produkter som köps från andra detaljhandlare.