VANLIGA FRÅGOR
Vi hjälper dig gärna med att besvara dina frågor. Men du kanske blir glad över att hitta svaret på din fråga här.
Ta reda på mer i våra vanligaste frågor nedan.
HITTAT DU INTE SVARET PÅ DON FRÅGA?
Du är alltid välkommen att kontakta oss på Support@newlinesport.se.
BESTÄLLNINGAR
Tyvärr kan vi inte ändra på en beställning eller på adressinformationen efter en beställning har gjorts, eftersom vår orderbearbetning körs automatiskt.
Däremot kan vi eventuellt stoppa din beställning från att skickas iväg beroende på orderstatus.
Om du ångrar innehållet i din beställning, kan du neka att ta emot den. Den skickas då tillbaka till vårt lager och återbetalas. Om du råkade uppge fel adressinformation, returneras eventuellt beställningen till oss av PostNord beroende på vilken typ av fel det rör sig om. I sådant fall återbetalas din beställning.
Titta först i mappen för skräppost i din e-postmeny.
Hittar du inte din orderbekräftelse där finns det en risk att din beställning inte har registrerats korrekt. Vänligen kontakta oss för att få bekräftelse på att din beställning har godkänts. Din betalning kommer inte att dras förrän vi har skickat iväg beställningen
Leverans
Vi levererar med PostNord inom 3–5 vardagar efter du har gjort din beställning. Under högtider eller kampanjperioder (som Black Friday och Cyber Monday) kan leveransperioderna påverkas, vilket kan leda rill leveransförseningar. Detta beror på att beställningsvolymerna ökar markant.
Ja, efter att din beställning har skickats ut kommer du att få ett e-postmeddelande från oss med din faktura och ditt spårningsnummer.
Om du inte mottagit din beställning inom 5 arbetsdagar efter att du lagt din beställning, kan det bero på att vår leveranspartner har förseningar eller att vårt lager är ovanligt hög arbetsbelastning.
Observera att leveranstiden kan vara något längre under vissa kampanjperioder, såsom rea eller Black Friday.
RETURER
Du har 30 dagar på dig att returnera en vara som köps på www.newlinesport.se.
Uppmärksamma att alla artiklar eller presenter som returneras kommer att återbetalas genom samma betalningsmetod som användes vid beställningstillfället.
1. Använd din returetikett
Använd det medföljande returetiketten i paketet. Om den saknas, vänligen kontakta vår kundtjänst. Observera att en returavgift tas ut vid retur av en vara. Om du väljer att använda den medföljande returetiketten, kommer returavgiften automatiskt att dras av från återbetalningsbeloppet.
2. Gör i ordning ditt paket
Packa varan/varorna försiktigt och placera den utskrivna etiketten på paketet. Se till att den är väl synlig och att adressen och streckkoden inte täcks. Om du har flera returer, måste de skickas separat eftersom returerna inte kan kombineras.
3. Returnera ditt paket
Lämna in paketet på närmaste postkontor och skicka det till adressen som står på den utskrivna etiketten. Kom ihåg att skaffa och behålla ett kvitto på försändelsen.
En returavgift på 65 SEK tas ut vid retur av en vara. Om du väljer att använda den medföljande returetiketten, kommer returavgiften automatiskt att dras av från återbetalningsbeloppet.
Efter vi har tagit emot din retur kan det ta 3–4 vardagar innan återbetalning är slutförd. I sällsynta fall kan det ta längre tid, men kontakta oss om du inte har återbetalats inom 14 vardagar.
Tänk på att tiden det tar för en återbetalning att synas på ditt bankkonto oftast beror på banken.
Observera att återbetalningar till Mastercards kreditkort tar längre tid. Ofta tar det upp till innevarande månad + nästa månad för en återbetalning att synas på ditt bankkonto
Tyvärr går det inte att beställa en vara till nedsatt pris om reapriset inte längre gäller. Om du är tveksam om storleken passar rekommenderar vi att du beställer varan i två storlekar till reapris. I efterhand kan du utnyttja din rätt att returnera.
Du eller mottagaren av presenten är alltid välkomna att returnera varan. Spara e-postmeddelandet med fakturan som referens. Observera att vi endast återbetalar summan till samma betalningslösning som användes vid beställningen.
Tyvärr har vi ingen bytestjänst att erbjuda – istället kommer din beställning att återbetalas, och du kan göra en ny beställning. Varor som köpts på rea eller med en rabattkod kan endast återbeställas med samma nedsatta pris om erbjudandet fortfarande gäller.
Våra produkter har en två års garantitid. Om du gjort ditt köp på newlinesport.se kan du få en återbetalning om klagomålet är befogat. Klagomål kan framföras genom att skicka ett e-post till kundservice.
Ytterligare anvisningar kommer att mottas beroende på situationen i fråga.
Om du har utfört ditt köp via någon av våra återförsäljare, vänligen kontakta dem. Återförsäljaren kommer sedan att behandla klagomålet i enlighet med deras klagomålspolicy. Vi kan heller inte behandla klagomål gällande produkter som köps från andra detaljhandlare.
BETALNING
Discount codes and gift cards
Nej, tyvärr kan du inte använda en rabattkod efter ditt köp redan har slutförts. Alla beställningar hanteras så snart som möjligt efter de har slutförts, så det är inte möjligt att använda en rabattkod för en beställning som redan har slutförts.
Tyvärr kan vi inte erbjuda möjligheten att använda presentcheckar i vår webbutik för närvarande. Men om du är ute efter en present, tänk på att mottagaren är välkommen att returnera den. Kom ihåg att behålla returetiketten och leveransbekräftelsen eftersom båda krävs vid returen.
Rabattkoden måste anges i varukorgen eller i kassa innan du slutför köpet. Det finns ett fält där du skriver in eller kopierar in din rabattkod. Tänk på att den är skiftlägeskänslig och att det inte får vara något mellanslag.
Det beror på vilken typ av rabattkod du använde. Om du använde en procentuell rabatt (t.ex. 10%) vid ditt köp, kommer du att få köpesumman återbetald till ditt bankkort, och vi utfärdar en ny rabattkod. Om du köpte med en fast rabatt (t.ex. 200 SEK), kontakta vår kundtjänst om du vill returnera en eller fler varor från den beställningen.
Nej, rabattkoder kan inte användas på prisnedsatta varor - endast om det är tydligt angivet.
Tänk på att den är skiftlägeskänslig och att det inte får vara något mellanslag. Om du har mottagit en rabattkod med e-post, kan du kopiera den och klistra in den i rabattkodsfältet för att undvika felskrivning.
Det kan finnas villkor för din rabattkod. Kontroller om rabattkoden kan användas för varorna som du kar i din varukorg. Villkoren är fastställda i det e-postmeddelande som du fick rabattkoden med.
Om du fortfarande har problem, tveka inte att kontakta vår kundtjänstavdelning.
ÖVRIGT
Vill du fråga något eller söker du ytterligare information?
Tveka inte att ta kontakt med oss med hjälp av kontaktformuläret , via e-postadressen: kundservice@hummelsport.se