Allmän information

PRISER:

Alla priser är inkl. 25 % moms. Det förbehåller för tryckfel, avgifts- och valutaändringar.

BETALNING:

NEWLINE tar emot betalning med, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Klarna och Paypal. Betalning tecknas på ditt konto först när varan har blivit sänd. NEWLINE krypterar alla dina kortupplysningar med den så kallade SSL (Secure Socket Layer) protokollet. Det betyder, att obehöriga inte kan läsa av ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med PBS. NEWLINE förbehåller dig rätten att på köpbeloppet överfört via banköverföring till Sydbank. Orden sänds iväg när banköverföringen är mottagen.

LEVERANSOMKOSTNADER:

Sverige: Leverans med GLS & UPS: SE. kr. 79,- (GRATIS vid köp över 799.-)

LEVERANS:

NEWLINE levererar vanligtvis varje dag i förbindelse med helgdagar, försäljningsstart etc. Det kan också förekomma en leveranstid på 2-3 vardagar. Det förbehåller för utsålda varor och uppskjutna varor och uppskjuten leveranstid från huvudlagret. Det erbjuds inte leverans utanför Sverige och Danmark.

REKLAMATIONSRÄTT:

Som kund har du självklart rätt till att reklamera en vara, som har fel eller saknas, i föreliggande att varan blev såld. Reklamationsrätten gäller i 2 år och omfattar fabrikations-och materialfel.

Eventuell tvist mellan NEWLINE och kunden är underlagd dansk rätt.

ÅNGERRÄTT:

Vi erbjuder 30 dagars byte och ångerrätt. Om du nyttjar du ångerrätten betalas varans pris och leveransomkostnader tillbaka. När du vill nyttja din ångerrätt, ska du själv betala returförsändelsen, om inget annat är avtalat. Du får inte skicka tillbaka varan som postförskott.

VARURETURNERING:

NEWLINE ved Fashionshopping ApS
Niels P Thomsens Vej 3
7500 Holstebro
CVR:31327369

Är det talan om en reklamation, så skicka med fullständig information med paketet för att främja expeditionen. Bifoga faktura/orderbekräftelse. Vi rekommenderar att varan sänds som postpaket. Då blir det möjligt att spåra paketet, och det eliminerar därmed tvivel om att varan har blivit sänd till NEWLINE

Information om upprättelse:

Vi hoppas att du kommer att kontakta NEWLINE först, och se om det går att hitta en lösning om du har något klagomål.

Ett klagomål om en produkt eller tjänst som köpts från oss kan lämnas till Konkurrens- och Konsumentmyndighetens center för klagomålsupplösning, Carl Jacobsens väg 35, 2500 Valby.

Du kan klaga till Center för Klagomålsupplösning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens klagoportal online kan också användas vid inlämning av ett klagomål. Det är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land. Klagomål lämnas här – http://ec.europa.eu/odr. Vid ett inlämnande av ett klagomål ska du ange vår e-mail adress shop@newlinesport.com.

INTEGRITETSPOLICY:

När du beställer varor i Newline shoppen registrerar vi ditt namn och din adress i vårt system så att vi kan skicka din beställning. När vi samlar in personuppgifter från Newline shoppen ser vi till att det alltid sker med ditt samtycke, så att du informeras om exakt vilken information som samlas in och varför.

Vi sparar din information tills du meddelar oss något annat. Om du inte längre vill vara kund hos oss och inte längre vill få nyhetsbrev kan du meddela oss via e-post shop@newlinesport.com eller ringa vår kundtjänst på 97 41 04 15.

Vi kommer inte att vidarebefordra dina personuppgifter till tredje part, inklusive andra företag. Ledningen och kundtjänsten har tillgång till den information som registreras om dig. Vi lagrar inte kundinformationen krypterad.

Vi kommer endast att lämna ut kundinformation via krypterade anslutningar. Som registrerad kund hos FashionShopping har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har rätt att veta vilken information som är registrerad om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen. Frågor gällande detta hänvisas till FashionShoppings e-postadress info@fashionshopping.dk.

Nyhetsbrev via e-post:

När du registrerar dig för nyhetsbrev samtycker du till att ta emot e-post från Newline om nyheter, övergivna korgar och information om när varor finns i lager igen.  

Du kan alltid avregistrera dig från nyhetsbrevet genom att klicka på länken som finns i varje nyhetsbrev, genom att skicka ett e-postmeddelande till shop@newlinesport.com eller genom att ringa vår kundtjänst på tel. 97 41 04 15

Vi vidarebefordrar inte din e-postadress till tredje part.